14 Απρ Συμμετοχή της Ακαδημαϊκής Υπευθύνου καθηγήτριας Ασπασίας Γούλα και του Μέλους Ε.Δ.Ι.Π. Μαρίας – Αγγελικής Σταμούλη στο 27ο Διεθνές Ιρλανδικό Συνέδριο στην Εκπαίδευση (Ireland International Conference on Education) στο Δουβλίνο
Το διάστημα 8-10 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε το 27ο Διεθνές Ιρλανδικό Συνέδριο στην Εκπαίδευση (Ireland International Conference on Education) στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας. Οι συμμετέχοντες στο συνέδριο προέρχονταν κυρίως από τις Ευρωπαϊκές Χώρες. Το συνέδριο περιελάμβανε δύο μεγάλες θεματικές ενότητες. Στην πρώτη ενότητα, παρουσιάστηκαν τα σημαντικότερα σύγχρονα επιτεύγματα στο χώρο της Εκπαίδευσης με τη χρήση της Τεχνικής Νοημοσύνης. Συζητήθηκαν οι δυνατότητες στη χρήση εργαλείων δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης για την υποστήριξη της μάθησης μεταπτυχιακών κυρίως φοιτητών, με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των απαιτούμενων ερευνητικών μεθόδων και της ανάλυσης δεδομένων για την ολοκλήρωση της εφαρμοσμένης έρευνάς τους. Στη δεύτερη ενότητα, παρουσιάστηκαν οι σύγχρονες θεωρίες και τάσεις στην ηγεσία στην εκπαίδευση. Οι συμμετέχοντες εφοδιάστηκαν με γνώσεις και δεξιότητες αναφορικά με τη διεύθυνση επιτυχημένων ακαδημαϊκών προγραμμάτων σπουδών, τις στρατηγικές ηγεσίας, την ηγεσία του ακαδημαϊκού προσωπικού, την υποστήριξη των φοιτητών στην αντιμετώπιση των προκλήσεων πολιτισμικής προσαρμογής, ψυχικής υγείας και διαχείριση κρίσεων και τέλος sτην αξιολόγηση προγραμμάτων σπουδών.
Το Παν/μιο Δυτικής Αττικής, το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και το ΠΜΣ «Διοίκηση και Διαχείριση Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας», εκπροσωπήθηκε από την Καθηγήτρια Γούλα Ασπασία και το μέλος ΕΔΙΠ, Δρ. Μαρία-Αγγελική Σταμούλη με την παρουσίασή τους στην ενότητα «Leadership and Adult Education» με τίτλο παρουσίασης: «When do Educational Staff speak up? The Role of Leadership in Educational Staff’ Voice Behavior».
Η κα Γούλα και η κα Σταμούλη στην παρουσίασή τους, τόνισαν ότι το εκπαιδευτικό περιβάλλον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στις δυτικές κοινωνίες, χαρακτηρίζεται από πολλές επιβολές και πιέσεις που επηρεάζουν την ευημερία του εκπαιδευτικού προσωπικού, καλλιεργώντας ένα κλίμα οργανωσιακής σιωπής και καταλήγοντας πολλές φορές στην επαγγελματική εξουθένωση αυτών. Σημείωσαν επίσης ότι, η υιοθέτηση της μετασχηματιστικής ηγεσίας κρίνεται ως αναγκαία για την καλλιέργεια ψυχολογικής ασφάλειας των ακαδημαϊκών, οικοδομώντας ισχυρές σχέσεις που αμβλύνουν τις αρνητικές ανησυχίες σχετικά με την έκφραση ιδεών και απόψεων, τη δημιουργία ενός κλίματος φροντίδας, την παρακίνηση, την αυτογνωσία, την εμπιστοσύνη και την ειλικρίνεια. Παρουσιάζοντας ερευνητικά αποτελέσματα, κατέληξαν ότι οι ηγέτες που εστιάζουν στην ανοικτή επικοινωνία και στη συμμετοχική διοίκηση καταλήγουν σε υψηλότερη απόδοση, επαγγελματική ικανοποίηση και ευημερία των εκπαιδευτικών και καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα.
Στη συζήτηση που ακολούθησε, αναφέρθηκαν εκτενώς, στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Διοίκηση και Διαχείριση Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας» τονίζοντας πως η εφαρμογή της μετασχηματικής ηγεσίας και η έμφαση στην ανοικτή επικοινωνία, από τη Διεύθυνση του ΠΜΣ, οδηγεί στη συνεχή ερευνητική ενασχόληση των ακαδημαϊκών υπευθύνων του προγράμματος σπουδών σε σύγχρονα επιστημονικά γνωστικά πεδία, την παροχή εκπαίδευσης προωθημένων γνώσεων και εξειδικευμένης τεχνογνωσίας και γενικότερα τη δημιουργία προστιθέμενης επιστημονικής αξίας στους μεταπτυχιακούς φοιτητές και φοιτήτριες του εν λόγω προγράμματος.